Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi 2025-2026 eğitim ve öğretim yılının başlamasıyla birlikte eğitim ve öğretim sürecinde 26. yıla erişmenin haklı gururunu yaşamaktadır.
Fakültemizde bir tıp fakültesi mezunundan beklenen temel yetkinliklere dayalı, ulusal ve uluslararası amaç ve hedefleri esas alan, öğrenci merkezli, problem çözmeye ve topluma dayalı, geçerli öğrenme ve ölçme-değerlendirme yöntemlerinin kullanıldığı, tüm dönemlerde organ sistemlerine göre yatay ve dikey entegrasyonun yer aldığı sistematik bir eğitim programı benimsenmektedir.
Tüm dönemlerdeki Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Programımız güncel Ulusal Çekirdek Eğitim Programı ve Bologna sürecine uygun olarak hazırlanmaktadır. Esas olarak öğrenci ve öğrenme odaklıdır. Aynı zamanda toplumun öncelikli sağlık sorunlarını içeren, semptom ve duruma dayalı bilgi, beceri ve profesyonellik yeterliklerinin belirlendiği, kurumsal derslerin yanında temel tıp bölümleri döneminde mesleki seçmeli ve alan dışı seçmeli derslerin yer aldığı, klinik tıp bilimleri döneminde seçmeli stajların yer aldığı, program değerlendirme ve güncelleme yöntemlerinin iç ve dış paydaşların katılımıyla ve kalite odaklı yaklaşımla desteklendiği bir programdır.
Amacımız; ulusal ve uluslararası düzeyde topluma sağlık alanında hizmet etmeyi kendine hedef olarak benimseyen, mesleğini uygularken karşılaşacağı güçlüklerden yılmayan, sabırlı, çalışkan, hoşgörülü, hasta-hekim ilişkisine önem veren, başarıya ulaşmak için inanmaktan ve sahip oldukları insani ve milli değerlerden vazgeçmeyen, yerinde sorgulamayı bilen “önce insan” anlayışını benimseyen iyi hekimler yetiştirmektir.
Tüm dönemlerde yer alan ders programlarımız, öğrencilerimize 7 temel rolü benimsemeleri üzerine planlanmıştır ve bunun için tüm paydaşlarımız üstün gayret içerisindedir. İyi bir "Hekim", "Sağlık Savunucusu", "Ekip Üyesi", "Danışman", "Yönetici-Lider", "Bilim İnsanı", "İletişimci" özelliklere sahip olarak hem "BEUN Tıp Fakültesi Mezunu" hem de iyi bir “Tıp Doktoru ”olarak öğrencilerimizi yetiştirmek tüm paydaşlarımızla benimsenmiş esas hedefimizdir.
Fakültemiz ilk mezunlarını 2005-2006 eğitim ve öğretim yılında vermiştir. Öğrencilerimize mezun olduklarında tüm eğitim süresi boyunca yaptıkları eğitim faaliyetlerini Avrupa Kredi Transfer Sistemi’ne (AKTS) uygunluk gösteren “Diploma Eki” verilmektedir.
Fakültenin eğitim, araştırma ve sağlık alanındaki bölgesel ve toplumsal katkı faaliyetleri her geçen gün güçlenerek artmaktadır. Eğitim alanında ulusal yeterlilikler çerçevesinde uluslararası standartlarda eğitim verilmektedir. Mezunlarımızın diplomaları dünyanın her yerinde geçerlidir. Fakültemizin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Programı’nın, Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu’nun (UTEAK) değerlendirmesi sonucunda Türkiye Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Standartları’nı karşıladığı saptanmış ve program 01.01.2030 tarihine kadar akredite edilmiştir. Üniversitemizin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Programı, hem ulusal hem de uluslararası öğrenci değişim programlarını da desteklemektedir. Fakültemizin öğrencileri talep etmeleri durumunda eğitimlerinin bir aşamasını Erasmus öğrenci değişim programı kapsamında yurt dışında tamamlayarak deneyim kazanabilmektedirler.
Tıp Fakültemiz halen Temel Tıp Bilimleri, Dahili Tıp Bilimleri ve Cerrahi Tıp Bilimlerine bağlı 44 Anabilim dalı ve 16 Bilim dalı ile mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi, araştırma ve sağlık alanında bölgesel/ulusal ölçekte öne çıkan toplumsal katkı faaliyetleri ile hizmet vermektedir. Temmuz 2025 itibarıyla 59 profesör, 28 doçent, 72 doktor öğretim üyesi, 341 araştırma görevlisi olmak üzere toplam 500 akademik personel görev yapmaktadır. Tıp Fakültemizden bugüne kadar 1782 “Tıp Doktoru”, ve 745 ”Uzman Hekim yetişmiştir.
Öğrencilerimizden başlıca beklentimiz, eğitim ve öğretim sürelerinin sonunda Fakültemizin belirlediği mezuniyet yetkinliklerini kazanmalarıdır. Ayrıca, diğer beklentilerimiz, yaşamlarının her anında topluma doğru bir şekilde hizmet vermeyi benimsemeleri, öğretim üyeleri ve akranları ile olan iletişimlerinde saygı, sevgi ve hoşgörüyü ihmal etmemeleri, bir ekibin üyesi olmayı benimsemeleri ve ekip ruhu içinde görev ve sorumluluklarının farkında olmalarıdır. Sağlık hizmeti sunumunda da hastaya yaklaşırken biyo-psiko sosyal ve kültürel yaklaşımın önemli olduğunun da farkında olmaları tüm öğrencilerimizden beklenmektedir.
Başta COVID-19 pandemisi ve sonrasında tüm ülkemizi derinden etkileyen 06 Şubat 2023 yılında yaşanan deprem felaketi sürecinde eğitimimiz kesintisiz uzaktan olarak da başarı ile sürdürülmüştür.
2025-2026 Eğitim-Öğretim yılında öncelikle öğrencilerimizle yüz yüze eğitimimize engel teşkil edecek bir felaket yaşamamayı ve yeni Eğitim-Öğretim yılının tüm öğrencilerimize sağlık, mutluluk ve başarı getirmesini yürekten diliyorum.
Sevgilerimle…
Prof. Dr. Hande AYDEMİR
Tıp Fakültesi Dekanı
