Kalite Politikası

Kalite Politikası

Küçült Yazı Tipi Büyüt
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi (BEUN) Tıp Fakültesi, misyon, vizyon ve temel değerleri ile kurumsal öz değerlendirme sonuçlarına ilişkin olarak belirlediği stratejik hedeflerine ulaşmak için kalite güvencesi sistemini benimsemiş olup ulusal ve uluslararası dış değerlendirme ölçütleri kapsamında kalite odaklı eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, bölgesel/ulusal ölçekte öne çıkan toplumsal katkı faaliyetleri ile kurumun yönetim sistemini niteliksel ve niceliksel olarak geliştirmeyi esas almış, ulusal ve uluslararası düzeyde etkin, verimli, rekabetçi ve girişimci bir Fakülte olmayı hedeflemiştir. Bu hedef doğrultusunda tüm faaliyetlerini Kurumsal Kimlik Kılavuzu’na uygun olarak gerçekleştirmektedir.

Fakültemiz, Üniversitemizin de ilke edindiği Avrupa Yükseköğretim alanındaki iyileştirmeleri içeren Bologna süreci kapsamında başlayan kalite güvencesindeki uluslararası standartların (ESG 2015-European Standards and Guidelines), Türk Yükseköğretim Kurulu kurumsal dış değerlendirme ölçütlerine uyarlanması ile oluşturulan ulusal kalite güvence sistemini bölgesel/ulusal kültürümüzle birleştirerek kendi kalite güvencesi sistemini oluşturmayı benimsemiştir. Kendi kalite güvencesi sistemi içerisinde tüm faaliyetlerini uluslararası standartlar ve ilgili yasal mevzuat şartlarına uygun olarak yürütecek olan başta öğrencilerimiz olmak üzere ve tüm iç ve dış paydaşlarımızın memnuniyeti ile düzenli izlemeye dayalı sürekli iyileştirme ve sürdürülebilirliği ilke edinen kalite odaklı yönetim sistemini esas almıştır.

 Fakültemiz tüm faaliyetlerinde;

  1. 1. Öğrenci merkezli Eğitim-Öğretim faaliyetlerini sürdürmeyi,
  2. 2. Mezuniyet öncesi tıp eğitim programının yapısını, içeriğini, öğrenme ve ölçme-değerlendirme süreçlerini geliştirmeyi,
  3. 3. Mezuniyet Öncesi ve Mezuniyet Sonrası eğitim programlarının ulusal ve uluslararası düzeyde akredite edilmesini ve akreditasyonu sürdürmeyi,
  4. 4. Araştırma olanaklarını geliştirmeyi ve etki değeri yüksek, rekabetçi yayın sayılarını arttırmayı,
  5. 5. Fakültemizin sağladığı kurumsal hizmetleri güncellemeyi 
  6. 6. Gerçekleştirilen tüm faaliyetlerde paydaşlarımızın katılımını sağlamayı,
  7. 7.Süreçleri tanımlanmış, sürekli değerlendirme ve iyileştirmeye dayalı ve katılımcı bir yönetim anlayışını,
  8. 8. Hasta hakları ve memnuniyetini ön planda tutan ulusal ve uluslararası standartlara uygun sağlık hizmeti verme anlayışını,
  9. 9. Yeni bilgilere ulaşma becerisine sahip, sürekli öğrenen mezunlar yetiştirmeyi,
  10. 10. Üniversitemize aidiyetlik bilincini yerleştirme anlayışını,
  11. 11. Etkin kaynak kullanımını benimsemiştir.
• Başta öğrenciler olmak üzere tüm paydaşların memnuniyeti,
• Süreç odaklı operasyon yönetimi,
• Düzenli gözden geçirmeye dayalı sürekli iyileştirme alışkanlığı,
• Kaynakların etkin kullanımı olarak belirlenmiştir. 

Bu çerçevede Kalite Hedeflerimiz aşağıdaki gibidir.

• Akademik ve idari personelin, öğrencilerin ve dış paydaşların kalite güvence süreçlerinde aktif rol alması
• Kalite güvence sürecinde, uygulamalarda oluşabilecek sorunların öngörülmesi ve bunlara yönelik gerekli tedbirlerin alınması,
• İstihdamda ve çalışma ortamında her türlü ayrımcılığın önlenmesi ve Anayasa’nın 10’uncu maddesinde de yer alan “Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.” ilkesine bağlı olunması,
• Kalite güvence süreçlerinin sürekli güncellenmesi, tüm paydaşlarla paylaşılması ve bu süreçlere iç ve dış paydaşların katılımlarının geleneksel hale getirilmesidir.