Tanıtım

Tanıtım

Küçült Yazı Tipi Büyüt

    1.ZBEÜ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM DİLİ VE TÜRÜ 

    Eğitim dili; “Türkçe”dir. Eğitim türü; “Tam Zamanlı 1. Öğretim”dir.
     

    2.ZBEÜ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ PROGRAMININ AMACI

    Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Eğitim Programının amacı; sağlıkla ilgili tüm süreçlerde bütüncül bir biçimde biyo-psiko-sosyal ve kültürel yaklaşım sergileyen; tıp tarihi bakış açısı ile hekimlik kimliği ve bilinci gelişmiş; hekimliği sadece teknik anlamda ele almayıp, hekimlik uygulamalarını insani ve mesleki değerler doğrultusunda, bilerek ve kanıta dayalı olarak yapan, aynı zamanda eleştirel yaklaşımla reflektif düşünebilen, sürekli bireysel ve mesleki gelişme/geliştirme gücüne sahip; bireysel ve mesleki rollerinin, niteliklerinin, potansiyelinin, sınırlılıklarının, sorumluluklarının ve haklarının farkında olan; ulusal ve uluslararası sağlık sistemleri ve politikaları ile sağlıkla ilgili tüm yönetsel süreçleri bireyin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirme yaklaşımı ile bireysel ve toplumsal faydayı önceleyecek şekilde değerlendiren, değişime ve gelişmeye zorlayan nitelikte hekimlerin yetiştirilmesidir.

    3.ZBEÜ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ PROGRAM ÇIKTILARI

    Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi mezuniyet öncesi eğitim programının amaç ve hedefleri, tıp eğitimi sürecini, hekimin toplumdaki rol ve sorumluluklarını yerine getirmesine yönelik yetkinlikleri kapsayacak şekilde mezunundan beklenen 7 temel rol (1. Hekim, 2. Sağlık Savunucusu, 3. Ekip Üysi, 4. Danışman, 5. Yönetici- Lider, 6. Bilim İnsanı, 7. İletişimci) üzerinden 24 genel yetkinlik tanımlanmıştır.

    3.1. HEKİM OLARAK BEÜN TIP FAKÜLTESİ MEZUNU

    Hekim olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, hekimlik görevini, evrensel insani değerleri, etik ilkeleri ve mesleksel sorumluluklarını ön planda tutarak ayrım gözetmeksizin hastalarının yararına ve meslektaşları için rol modeli olacak düzeyde iyi hekimlik uygulamaları bağlamında

    Hekim olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, mesleki uygulamalarında, dürüst, sorumlu, özverili ve saygılıdır, karşılaştığı etik sorunlara evrensel ve mesleki etik değerlere uygun biçimde yanıt verir.

    Hekim olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, mesleki uygulamalarında hasta hakları, hekimlerin ve diğer sağlık çalışanlarının haklarını ve yasal sorumluluklarını bilip değerlendirir.

    Hekim olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, hekimlik uygulamaları sürecinde hastası, kendisi ve sağlık çalışanları için güvenli sağlık ortamları oluşturarak sürdürür ve tıbbi yetersizliklerin en aza indirilmesi için gerekli önlemleri alır.

    Hekim olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, bireyleri bütüncül bir yaklaşımla değerlendirerek birinci basamağa özgü koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici hekimlik uygulamalarını yerine getirir, kayıt altına alır.

    Hekim olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, hekimlik uygulamaları sırasında kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde tanı ve tedavi süreçlerini

    Hekim olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, kendi bilgi ve beceri sınırlarını bilir, gereken durumlarda diğer sağlık çalışanlarından uygun şekilde yardım

    3.2. SAĞLIK SAVUNUCUSU OLARAK BEÜN TIP FAKÜLTESİ MEZUNU”

    Sağlık savunucusu olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, sağlığa etki eden, psikolojik, biyolojik, sosyal, kültürel ve ekonomik faktörleri sıralar.

    Sağlık savunucusu olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, bireylerin ve toplumun sağlık düzeyini ve sağlık ihtiyaçlarını uygun yöntem ve araçlarla değerlendirerek tanımlar ve izler, sağlık hizmetine ulaşmasının önündeki engelleri saptar ve bunları en aza indirmenin yöntemlerini belirleyip gereken tüm girişim ve uygulamaları yerine getirir

    Sağlık savunucusu olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, sağlığa etki eden tüm ulusal ve uluslararası politika ve uygulamaları izler, bu politikaların toplumun sağlığına olası etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde bu değerlendirmeleri bilim ve toplumsal gereksinimler zemininde örgütleyip, düşüncelerini savunur.

    Sağlık savunucusu olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, sağlık hizmetine ulaşmakta fırsat eşitliğinin sağlanması gerekliliğini savunur, eşitsizlik ve ayrımcılığın önlenmesi için çözüm üretir.

    3.3. EKİP ÜYESİ OLARAK BEÜN TIP FAKÜLTESİ MEZUNU

    Ekip üyesi olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, sağlık çalışanları ve ekibin diğer üyeleriyle oluşabilecek çatışmaları engeller, ortaya çıkan çatışmaları ise yapıcı çözüm önerileri veya gerekli düzenlemelerle çözer.

    Ekip üyesi olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarına, mesleki eğitim çalışmalarına, araştırmalara ve benzeri etkinliklere ekip anlayışıyla yaklaşarak görevlerini yerine

    3.4. DANIŞMAN OLARAK BEÜN TIP FAKÜLTESİ MEZUNU

    Danışman olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, hastalar ve yakınlarının, diğer sağlık çalışanlarının istediği sağlık hizmetlerinden yararlanmasını arttıracak bilgiyi sağlayarak yol gösterir, koruyucu ve destekleyici eğitsel girişimleri açıklar.

    Danışman olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, meslektaşları ve diğer sağlık çalışanlarının süreç içindeki hizmet içi eğitimlerine deneyimleri üzerinden destek verir.

    Danışman olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanlarının haklarını, sağlık hizmet sunumunun niteliğini yükseltmek üzere karar vericileri, gereksinim ve değerleri gözeten, nitelikli önerilerle

    3.5 YÖNETİCİ-LİDER” OLARAK BEÜN TIP FAKÜLTESİ MEZUNU

    Yönetici-lider olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, kendi bilgi, görgü ve deneyimlerinden yola çıkarak, yerel ya da ulusal düzeyde sağlık bakım hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinin etkinliğinin artırılmasını hedefleyen tüm çalışmalara katkı sunar.

    Yönetici-lider olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, çalışmalarıyla ilgili süreçlerde, çatışma alanlarını, belirsizlikleri ve grup dinamiklerini belirleyip uygun çözüm yolları üretip ortaya çıkan krizleri yönetir.

    Yönetici-lider olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, kritik karar verme ve politika oluşturma süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergiler ve katkı

    3.6. BİLİM İNSANI  OLARAK BEÜN TIP FAKÜLTESİ MEZUNU

    Bilim insanı olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, meslek alanı ile ilgili yeni bilgi ve beceriler ile bilgi kaynaklarını takip eder, değerlendirir ve deneyimlerinden ders çıkararak mesleğini ilgilendiren tüm alanlarda kendisini geliştirir.

    Yönetici-lider olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, bilimi ve bilimsel yöntemi kullanarak etik kurallar çerçevesinde bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, sonuçlarını,öğrendiği ve geliştirdiği bilgi ve becerilerini paylaşır ve hekimlik uygulamalarında kullanır.

    3.7. İLETİŞİMCİ  OLARAK BEÜN TIP FAKÜLTESİ MEZUNU

    İletişimci olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, Türkçeyi yetkin bir şekilde ve en az bir yabancı dili, mesleki literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanır.

    İletişimci olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, çeşitli yaş grupları, farklı sosyoekonomik düzey ve kültürlerden tüm hastalar, hasta yakınları, meslektaşlar, diğer sağlık çalışanları ve sosyal çevresi ile uygun iletişim yollarını kullanır, kötü haber, ajite bireyler, mesleksel geri bildirim gibi özel koşullarda mesleki ve etik normlara uygun iletişimi

    İletişimci olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, hekimlik uygulamaları sırasında elde ettiği bilgileri, görüş, deneyim ve değerlendirmelerini çeşitli kitle iletişim araçlarını kullanarak meslektaşları ve toplumla yazılı ve/veya sözlü olarak paylaşır. 

    4.ZBEÜ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ PROGRAMININ YAPISI 

    Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi mezuniyet öncesi tıp eğitim programı, öğrencinin fakülte mezuniyet yetkinliklerinde belirtilen yeterliklere ulaşmasını sağlayacak şekilde planlanmıştır. Fakültede öğrenci merkezli, problem çözme, entegre, topluma dayalı, seçmelilerin yer aldığı, sistematik eğitim programı uygulanmaktadır. Temel tıp ve klinik tıp bilimlerinin yanı sıra koruyucu hekimlik, hekimlik uygulamaları, pratik işlemler, sağlığı geliştirme, rehabilitasyon, sorun çözme gibi mesleki becerilerin; insani, toplumsal ve mesleki değerlerin kazandırıldığı profesyonellik, mesleki gelişme ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin yetkinliklerin kazandırılması için tasarlanmış entegre bir programdır. Tıp eğitimi her biri bir ders yılını kapsayan altı dönemden oluşur.

    Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim Programı, Tıp Fakültesinde öğretim, öğrenci merkezli, problem çözme, entegre, topluma dayalı, seçmelilerin yer aldığı, ders konuları arasında koordinasyon esasına göre düzenlenmiş olan yatay ve dikey entegrasyonda sistematik eğitim modeli özelliği göstermektedir.

     

    5. ZBEÜ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ

    Kalite odaklı ve mezuniyet yetkinliklerini kazandırmayı amaçlayarak planlanmış,
    Sistemler temelinde normal yapı ile öncelikli bölgesel/ulusal sağlık sorunları ve semptom/durum başvuru nedenleri temelinde belirlenmiş,
    Öğrenmeyi kolaylaştırmak ve temel hekimlik uygulamalarına uyum sağlamak için temel tıp bilimleri ile klinik tıp bilimlerinin yatay ve dikey entegrasyonu olan,
    Eğitim programlarının tüm aşamalarında, davranış ve sosyal bilimler, tıpta insan bilimleri, sağlık hukuku, toplumsal ve etik öğeler ile temel hekimlik uygulamalarına ilişkin uygulamaların olduğu,
    Analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirecek, kanıta dayalı ve bilimsel araştırma yöntemlerini içeren,
    Öğrencilerin eğitim gereksinimleri konusunda özdeğerlendirme yapabilme, uygun bilgiye ulaşma, tanımlama, analiz ve sentez yapabilme konularında kendi eğilimlerine ve ilgi alanlarına uygun konularda mesleki ve alan dışı seçmeli etkinlikleri, sosyal toplulukları, serbest çalışma saatlerini içeren yapıda,
    Toplum sağlığına yönelik ekip çalışmaları, eğitim etkinlikleri, toplum sağlığı ve alan çalışmaları ile sosyal sorumluluk projeleri içeren,
    Türk dili ve mesleki yabancı dil eğitim programı bulunan,
    Öğrencilerin sağlık çalışanlarıyla beraber ekip üyesi olarak gelişimlerini tamamlamaları için toplum sağlığı ile aile sağlığı merkezlerinde ve hastanede özel çalışma modüllerinin yer aldığı,
    Klinik öncesi dönemde hastayla erken karşılaşmayı amaçlayan,
    Ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin öğrenci ve öğrenme odaklı olduğu ve çeşitlilik gösterdiği,
    Ölçme-değerlendirmede sisteminde yatay ve dikey entegrasyonun olduğu,
    Kalite odaklı, sistematik ve sürekli program değerlendirme ve güncelleme sistemi olan,
    Akademik ve sosyal danışmanlık sistemlerini içeren sistematik bir eğitim programdır.


    6.
    ZBEÜ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ PROGRAMI ÖĞRENME YÖNTEMLERİ

    Fakültemizde ilk üç dönemde entegre sistemin uygulandığı ders kurulları bulunmaktadır. Dönem I’de beş, Dönem II’de altı ve dönem III’de ise dokuz ders kurulu yer almaktadır. Ders kurulları ile ortak zorunlu dersler, mesleki seçmeli ve alan dışı seçmeli derslerde eğitim; amfi dersleri, laboratuvar uygulamaları (tıbbi biyoloji, histoloji ve emriyoloji, tıbbi mikrobiyoloji, tıbbi biyokimya, fizyoloji, patoloji, biyoistatistik, anatomi, temel hekimlik uygulamaları), ödev, araştırma, sosyal sorumluluk projesi ile temel hekimlik uygulamaları, iletişim becerileri, kanıta dayalı tıp, topluma dayalı tıp ve probleme dayalı tıp uygulamalarının   takip edildiği öğrenci gelişim dosyası şeklinde yapılır. Dönem I ve II’de zorunlu ortak derslerde eğitim uzaktan eğitim şeklinde yapılmaktadır.

    Dönem IV ve V stajlarda öğretim sınıf dersleri ve poliklinik, kliniklerde gerçek hastalar üzerinde hasta başında vizitler, iş başında öğrenme, disiplinlerarası öğrenme etkinlikleri (seminer, panel, olgu sunumları, konseyler v.b), kritik durum tartışmaları, yazılı görsel metin/eser okumalar, yorumlamalar (literatürden seçilmiş seminerler, konferanslar, seçilmiş vaka sunumlarının uygulandığı toplantılar), bağımsız öğrenme etkinlikler ile öğretim elemanının gözetiminde girişimsel olan ve girişimsel olmayan hekimlik uygulamaları, beceri ve profesyonelliğe yönelik öğrenci gelişim dosyası şeklinde yapılır.

    Dönem VI’da öğrenme yöntemi olarak ise öğrencilerin öğretim elemanı gözetiminde girişimsel olmayan ve girişimsel olan hekimlik uygulamalarını yapmaları istenmektedir. Polikliniklerde ve kliniklerde gerçek hastalar üzerinde hasta başı vizitleri, iş başında öğrenme, disiplinlerarası öğrenme etkinlikleri (seminer, panel, olgu sunumları, konseyler v.b), kritik durum tartışmaları, yazılı görsel metin/eser okumalar, yorumlamalar (literatürden seçilmiş seminerler, konferanslar, seçilmiş vaka sunumlarının uygulandığı toplantılar), bağımsız öğrenme etkinlikleri, refleksiyon oturumları ile temel hekimlik uygulamaları ve profesyonelliklerin takip edildiği intörn uygulama karnesi şeklinde öğrenim yapılır.

    7.
    ZBEÜ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ PROGRAMI ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

    Fakültenin mezuniyet öncesi tıp eğitim programında ölçme-değerlendirme yöntemleri olarak dönem I, II ve III’de ders kurulu sonrası yapılan ders kurulu sonu sınavı (yazılı, pratik, gelişim dosyası) ve dönem sonu final sınavı yapılır. İlk üç dönemdeki ortak zorunlu dersler, mesleki seçmeli ve alan dışı seçmeli derslerin sınavları yarıyıl esasına göre değerlendirilir. Ara sınavların % 40’ı yarıyıl sonu genel sınav notunun % 60’ı alınarak başarı notu hesaplanır. Bu derslerden dönem V’in sonuna kadar başarılı olmaları gerekir. Mesleki seçmeli ve alan dışı seçmeli derslerden kaldığı takdirde aldığı seçmeli dersi değiştirme hakları mevcuttur.

    Dönem I, II, III’deki ders kurullarında ders kurulunun bitiminden sonraki gün ders kurulu sınavı yapılır. Ders kurullarının bitiminden en erken on beş gün sonra genel sınav yapılır. Sınavlar çoktan seçmeli sorulardan oluşan teorik ve gelişim dosya değerlendirmesi ile laboratuvar uygulamaları için yapılan yapılandırılmış pratik sınavlar şeklinde yapılır. Başarı notu ders kurulları ortalama notunun % 60'ı ile genel sınavdan alınan notun % 40'ının toplanması ile elde edilen nottur. Bütünleme sınavına giren öğrencilerin dönem sonu başarı notları hesaplanırken genel sınavdan aldıkları not yerine bütünleme sınavından aldıkları not dikkate alınır. Öğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi için, genel sınav veya bütünleme sınavından 100 üzerinden en az 50 ve dönem sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. Genel sınava girmeyen öğrencinin bütünleme sınavına da girmemesi halinde öğrenci o dönem başarısız kabul edilir ve o dönemi tekrarlar. Ancak, tüm ders kurullarının sınavlarına katılarak bu sınavların her birinden ayrı ayrı 100 tam not üzerinden en az 60 almak koşulu ile ders kurulları ortalama notu 85 veya daha fazla olan dönem I, II ve III öğrencileri, genel sınava girmeden başarılı sayılırlar ve ders kurulu ortalama notu dönem sonu başarı notu olarak kabul edilir. Bu durumda olan ancak genel sınava girmek isteyen öğrencilerin, sınavdan en az üç gün önce yazılı dilekçe ile Dekanlığa başvurmaları gerekir.

    Dönem IV ve V’de her stajın sonunda kısa cevaplı sorulardan veya çoktan seçmeli sorulardan oluşan yazılı ve/veya yapılandırılmış sözlü sınavlar ile gelişim dosyası üzerinden pratik sınavlar yapılır. Nesnel yapılandırılmış uygulama sınavı hasta veya olgu sunumu, fizik muayene, klinik beceri uygulaması, hasta başı görüşme ve benzeri gibi uygulamalı yapılabilir. Dönem IV ve Dönem V stajlarında pratik sınavda başarısız bulunan öğrencilere teorik sınava girme hakkı tanınmaz; bu öğrenciler o stajın bütünleme sınavına girerler. Staj notu; staj sonunda yapılan sınavda veya staj bütünleme sınavında alınan puandır. Stajlardaki başarı notu 100 üzerinden en az 60’tır. Staj sonunda yapılan pratik sınavındaki başarı notu 100 üzerinden en az 60’tır. Staj notu; pratik sınavından 100 üzerinden en az 60 alan öğrenci, teorik ve/veya sözlü staj sınavına girebilir. Staj sonu başarı notu; staj sonu pratik sınav puanı ile staj sonu teorik ve/veya sözlü sınav puanının ortalamasıdır.

    Dönem VI’ya öğrencinin başlayabilmeleri için zorunlu ortak dersler, mesleki seçmeli ve alan dışı seçmeli derslerden toplaması gereken AKTS kredilerini tamamlaması ve stajlardan geçmesi gerekir. Dönem VI da teorik bilgi ölçen sınav yapılmaz. Öğretim elemanı gözetiminde öğrencinin hekimlik uygulamalarında gösterdiği bilgi, beceri ve profesyonellik yeterliklerinin takip edildiği öğrenci karnesi değerlendirilerek staj geçme notu belirlenir. Stajlardaki başarı notu 100 üzerinden en az 60’tır. Staj başarı notu 60 altı olan öğrenci stajı tekrarlar.

    Teorik ve uygulamalı dersler ile stajlara devam zorunludur. Dönem I, II ve III’te yer alan her ders kurulunun sınavına girebilmek için o ders kurulunda yer alan teorik derslerin en az %70’ine, uygulamalı derslerin en az % 80’ine katılmak zorunludur. Devamsızlığı mazeretsiz olarak bu sınırları aşan öğrenci, sınavına giremez. Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilen mazereti nedeniyle devamsızlığın bu sınırları aşması durumunda öğrenci o ders kurulunun sınavına giremez. Bu öğrenciler için mazeret sınavı açılır. Bir eğitim yılında tüm ders kurullarında toplam devamsızlığın teorik derslerin % 30’unu, uygulamalı derslerin % 20’sini geçmesi durumunda ise genel sınava ve bütünleme sınavına giremez.

    Dönem IV ve V’de her staj için o stajda yer alan teorik derslerin en az % 70 ine, uygulamalı derslerin en az % 80’ine, Dönem VI da ise her bir staj süresinin en az % 90’ına katılmak zorunludur. Devamsızlığı bu sınırları aşan öğrenci staj sınavına ve staj bütünleme sınavına giremez ve stajı tekrarlar. Mazeretleri nedeniyle sınava giremeyen ve Fakülte Yönetim Kurulunca mazeretleri kabul edilen öğrenciye mazeret sınavına girer. Mazeretinin bitmesini takiben Dönem I, II, III’te dönem başından, Dönem IV, V ve VI’da ise kaldığı stajdan eğitimine devam eder. Teorik ve uygulamalı dersler ile stajlara devam zorunludur

    8. ZBEÜ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM ORTAMLARI

    Fakültenin eğitim olanakları, ders kurulları, zorunlu ortak ve seçmeli derslerin yapıldığı biri 300 öğrenci, biri 260 öğrenci, biri 200 öğrenci ve biride 140 öğrenci kapasiteli olmak üzere 4 amfi bulunmaktadır. Staj dersleri için 45-70 kişilik toplam 9 derslik bulunmaktadır. Laboratuvar uygulamaları için 250 kişilik multidisipliner laboratuvar, 25-60 kişilik 5 adet mesleki beceri laboratuvarı, biri 60 kişilik biri de 100 kişilik iki anatomi laboratuvarı, 25 kişilik biyoistatistik laboratuvarı bulunmaktadır. Fakültede konferansların yapılabildiği 262 kişilik bir adet konferans salonu ile dört adet toplantı solonu ve bazı Anabilim Dallarının araştırma laboratuvarları bulunmaktadır. Konferans salonlarındaki koltuklar ders ve sınavların yapabilmesi için %10’u solak öğrenciler olmak üzere kolçak konularak düzenlenmiştir. Bunun dışında 50 öğrenci kapasiteli sadece intörn hekimlerin kullandığı bir intörn çalışma odası mevcuttur.

    Fakültede staj eğitimlerinin yapıldığı sağlık uygulama ve araştırma merkezi, üniversitenin bilim ve teknoloji uygulama ve araştırma merkezi ve deney hayvanları araştırma laboratuvarı bulunmaktadır. Ayrıca 1 adet 280 kişilik konferans salonu bulunmaktadır. Hastanede toplam 80’i yoğun bakım yatağı olmak üzere 609 yatak bulunmaktadır. Ayrıca öğrenci toplulukları ofisinin yer aldığı binanın zemin katında iç bahçe olarak düzenlenmiş alanda öğrencilerin oturabileceği banklar ve öğrencilerin gereksinimlerini giderecek bir kantin bulunmaktadır.  Binaların alt yapısı engelli öğrenciler için uygun ve Turuncu Bayrak ödülüne sahiptir. Tıp Fakültesi ve Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezininde içerisinde bulunduğu İbn-i Sina kampüsünde 200 kişi kapasiteli 7/24 saat açık kütüphane  mevcuttur.

    Öğrenciler etkinlikleri için öğrenci toplulukları, burs ve yarı zamanlı çalışma  imkanları mevcuttur. İbn-i Sina Kampüsünde ve Tıp Fakültesinde güvenlik hizmeti 7 /24 saat kesintisiz olarak sağlanmaktadır.


    9.ZBEÜ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET KOŞULLARI

    Tıp fakültesinin 6 yıllık programında yer alan tüm derslerde başarılı olarak toplam 360 AKTS kredisini tamamlayan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır. Tıp Fakültesi mezunları, mezuniyet diplomalarını iki yıllık zorunlu hizmetlerini tamamladıktan sonra T.C. Sağlık Bakanlığı onayı ile alırlar.

    10. ZBEÜ TIP FAKÜLTESİ KAZANILAN DERECE 

    Yüksek Lisans Derecesidir.

      

    11. ZBEÜ TIP FAKÜLTESİ MEZUNLARININ MESLEKİ PROFİLİ

    Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı'nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde uzmanlık eğitimine başlarlar.


    12. ZBEÜ TIP FAKÜLTESİ ADRES VE İLETİŞİM BİLGİLERİ


      Adres:

      Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanlığı İbn-i Sina Kampüsü 67600

      Esenköy/Kozlu ZONGULDAK

       

      Web Adresi: beuntipfakultesi@beun.edu.tr

      Tel: +90 372 2612025

      Fax: +90 372 2610264

       



      Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi