GENEL BİLGİ
Bu ders, ilk kez 2018-2019 Eğitim ve Öğretim Yılında Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimimizin Akreditasyonu sürecinde ders programımızın içerisine konulmuştur.
Dönem 2 ders programının içerisinde, bahar döneminde olup toplam 6 saat Nörolojik Bilimler Ders Kurulu ve 6 saat Hastalıkların Biyolojik Temeli I ders kurulu içerisine toplam 12 saat olacak şekilde yer almaktadır. Bu ders kapsamında Temel Tıp Bilimleri Devresinde olan öğrencilerimiz Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanemizin farklı birimlerinde gözlemci olarak yer alırlar.
EKİP ve TIPTA EKİP NEDİR?
"Ekip" ortak bir amaç doğrultusunda uzmanlıklarını birbirleriyle paylaşmak üzere bir araya gelmiş olan, her biri farklı bilgi ve beceriye sahip üyelerin oluşturduğu grup olarak tanımlanmaktadır.
"Tıpta Ekip" ise ortak amacı sağlık kuruluşuna başvuran bir bireye en kapsamlı ve kaliteli sağlık bakımının verilmesinde değişik sağlık mesleklerinden üyelerin bir araya geldikleri, her birinin kendi görev tanımlarını bildikleri ve bu tanımlar doğrultusunda görevlerini yerine getirdikleri, bilgi ve deneyimlerini birbirleriyle paylaştıkları, karar alırken birbirlerinden fikir aldıkları bir birlikteliktir.
"Tıpta Ekip" kavramını yerinde kullanabilmek için, ekip olmak için gerekli şartların sağlanmış olması gerekir. Bunlardan ilki, iki veya daha fazla kişinin ekip içerisinde yer almasıdır. İkincisi, ekip içerisindeki kişilerin birbirleriyle etkileşimde olmaları ve birbirlerine bağlı olmalarıdır. Üçüncüsü de ekip içerisindeki bireylerin amacının ortak olmasıdır.
Bu tanımlar doğrultusunda "Tıpta Ekip Çalışması" hasta tanı, tedavi ve takip süreçlerinde bilinçli bir şekilde gerçekleştirilen bir işbirliği sürecidir. Ekip içerisinde “ben” kavramı yerine “biz” kavramının olması en doğru şekilde bu süreçleri yürütmek ve hasta memnuniyetini arttırmak için önemlidir. Mesleki olarak “olgunlaşmış” yani bilgi beceri açısından donanımları farklı olan ve farklı programlardan mezun olan bireylerin sağlık hizmeti amacında birlikte hareket etmeleri, etkin ekip çalışmasının temelini oluşturur.
Ekip içerisinde hekim, hemşire, psikolog, diyetisyen, fizyoterapist, laboratuvar teknisyeni, röntgen teknisyeni, acil tıp teknikeri, anestezi teknikeri, sosyal hizmet uzmanı, sekreter, temizlik personeli gibi profesyonellerden oluşan sağlık ekibindeki her bir meslek üyesinin kendine özgü fakat birbirini tamamlayıcı hizmet vermesi beklenmektedir. Bu hizmet yürütülürken aslında bu bireylerin devamlı birbirleriyle etkileşim halinde olması ve bilgi alış verişinde bulunmaları da gerekmektedir.
DERSİN AMACI NEDİR?
ÖĞRENİM HEDEFLERİ NELERDİR?
ÖĞRENCİNİN BULUNDUĞU ANABİLİM DALI ÖĞRETİM ÜYELERİNDEN BEKLENTİLER NELERDİR?