Probleme Dayalı Öğrenim

Probleme Dayalı Öğrenim

Probleme Dayalı Öğrenim

Küçült Yazı Tipi Büyüt

Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ), küçük gruplarla yapılan bir problem çerçevesinde temel ve klinik bilimlerin bir arada yürütülmesinin sağlandığı bir eğitim tekniğini ifade eder.

Senaryolar, gerçek yaşamla uyumlu sorunların yer aldığı kurgulanmış olgulardır. 

PDÖ  süreci 3 oturum şeklinde planlanmaktadır.

1-Birinci Oturum

Birinci oturumda önce küçük grubun birbirleriyle ve eğitici ile tanışması gerçekleşir.

Birinci Oturum Amaç ve Hedefleri

Problemin analiz edilmesi ve çözmek için öğrenme ihtiyaçları ortaya konulur. Kaynaklar belirlenir ve bireysel çalışma ile öğrenme hedeflenir.

2-İkinci Oturum

İkinci oturumda yeni öğrenmelerin grup içinde paylaşılması, tartışılması devam eder

İkinci Oturum Amaç ve Hedefleri

Problem ilerledikçe yeni öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesi hedeflenir. Yeni kaynaklar belirlenip bireysel çalışma ile öğrenmenin devamı hedeflenir

3-Üçüncü Oturum

Üçüncü oturumda yeni öğrenmelerin grup içinde paylaşılması, tartışılması devam eder.  Problemin çözümü, toplumsal, davranışsal ve etik boyutların tartışılması gerçekleşir

Üçüncü Oturum Amaç ve Hedefleri

Üçüncü oturumda yeni öğrenmelerin grup içinde paylaşılması, tartışılması, problemim çözülmesi hedeflenir