Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ), küçük gruplarla yapılan bir problem çerçevesinde temel ve klinik bilimlerin bir arada yürütülmesinin sağlandığı bir eğitim tekniğini ifade eder.
Senaryolar, gerçek yaşamla uyumlu sorunların yer aldığı kurgulanmış olgulardır.
PDÖ süreci 3 oturum şeklinde planlanmaktadır.
1-Birinci Oturum
Birinci oturumda önce küçük grubun birbirleriyle ve eğitici ile tanışması gerçekleşir.
Birinci Oturum Amaç ve Hedefleri
Problemin analiz edilmesi ve çözmek için öğrenme ihtiyaçları ortaya konulur. Kaynaklar belirlenir ve bireysel çalışma ile öğrenme hedeflenir.
2-İkinci Oturum
İkinci oturumda yeni öğrenmelerin grup içinde paylaşılması, tartışılması devam eder
İkinci Oturum Amaç ve Hedefleri
Problem ilerledikçe yeni öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesi hedeflenir. Yeni kaynaklar belirlenip bireysel çalışma ile öğrenmenin devamı hedeflenir
3-Üçüncü Oturum
Üçüncü oturumda yeni öğrenmelerin grup içinde paylaşılması, tartışılması devam eder. Problemin çözümü, toplumsal, davranışsal ve etik boyutların tartışılması gerçekleşir
Üçüncü Oturum Amaç ve Hedefleri
Üçüncü oturumda yeni öğrenmelerin grup içinde paylaşılması, tartışılması, problemim çözülmesi hedeflenir