Eğitim Politikası

Eğitim Politikası

Eğitim Politikası

Küçült Yazı Tipi Büyüt


Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesinin misyon, vizyon ve temel değerleri ile kurumsal öz değerlendirme sonuçlarına ilişkin olarak belirlediği stratejik hedeflerine ulaşmak için kalite güvencesi sistemini benimsemiştir.  

Ulusal ve uluslararası dış değerlendirme ölçütleri kapsamında kalite odaklı eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, bölgesel/ulusal ölçekte öne çıkan toplumsal katkı faaliyetleri ile kurumun yönetim sistemini niteliksel ve niceliksel olarak geliştirmeyi esas almış ulusal ve uluslararası düzeyde etkin, verimli, rekabetçi ve girişimci bir Fakülte olmayı hedeflemiştir. Fakültemiz, Üniversitemizin de ilke edindiği Avrupa Yükseköğretim alanındaki iyileştirmeleri içeren Bologna süreci kapsamında başlayan kalite güvencesindeki uluslararası standartların (ESG 2015-European Standards and Guidelines), Türk Yükseköğretim Kurulu kurumsal dış değerlendirme ölçütlerine uyarlanması ile oluşturulan ulusal kalite güvence sistemini bölgesel/ulusal kültürümüzle birleştirerek kendi kalite güvencesi sistemini oluşturmayı benimsemiştir.

Benimsediği eğitim politikası çerçevesinde ve kendi kalite güvencesi sistemi içerisinde tüm faaliyetlerini uluslararası standartlar ve ilgili yasal mevzuat şartlarına uygun olarak yürütecek olan başta öğrencilerimizin ve tüm iç ve dış paydaşlarımızın memnuniyeti ile düzenli izlemeye dayalı sürekli iyileştirme ve sürdürebilirliği ilke edinen kalite odaklı eğitim sistemini esas almıştır.

 Tüm eğitim faaliyetlerinde;

  1. Öğrenci merkezli eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmeyi,
  2. Mezuniyet öncesi tıp eğitim programının yapısını, içeriğini, öğrenme ve ölçme-değerlendirme süreçlerini güncel Ulusal Çekirdek Eğitim Programını rehber alarak geliştirmeyi,
  3. Hem Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminin hem de Mezuniyet Sonrası eğitim programlarının ulusal ve uluslararası düzeyde akredite edilmesini ve akreditasyonlarının devamını
  4. Fakültenin araştırma olanaklarını geliştirmek ve etki değeri yüksek, rekabetçi yayın sayılarını artırmayı,
  5. Fakültenin sağladığı kurumsal hizmetlerin güncellenmesini,
  6. Eğitim programlarının oluşturulmasına, iyileştirilmesine ve geliştirilmesine tüm paydaşlarının katılımını sağlamayı,
  7. Hasta hakları ve memnuniyetini ön planda tutan uluslararası standartlara uygun sağlık hizmeti verme anlayışını,
  8. Mezuniyet öncesi ve sonrasında eğitim süresi içinde doğru ve güncel bilgilere ulaşma becerisine sahip hekimler yetiştirmeyi,
  9. Mezuniyet öncesi ve sonrasında eğitim sürecinde Üniversitemize aidiyetlik bilincini yerleştirme anlayışını,
  10. Öğrencilerimizin mezuniyet öncesi ve sonrasında eğitim sürecinde etkin kaynak kullanımını sağlamayı,
  11. Akademik ve idari personelin, öğrencilerin ve dış paydaşların mezuniyet öncesi ve sonrası eğitimin kalite güvence süreçlerinde aktif rol almasını,
  12. Mezuniyet öncesi ve sonrası eğitimin kalite güvence sürecinde uygulamalarda oluşabilecek sorunların öngörülmesini ve bunlara yönelik gerekli tedbirlerin alınmasını,
  13. Mezuniyet öncesi ve sonrası eğitim ortamında her türlü ayrımcılığın önlenmesini ve Anayasa’nın 10’uncu maddesinde de yer alan “Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.” ilkesine bağlı kalınmasını benimsemiştir.

Fakültemiz tüm eğitim faaliyetlerini kalite odaklı ve mezuniyet yetkinliklerini kazandırmayı amaçlayarak planlanmıştır. Mezuniyet öncesi tıp eğitiminin tüm döneminde güncel Ulusal Çekirdek Eğitim Programı ile tam uyumluluk sağlanmıştır. Temel tıp bilimleri ile klinik tıp bilimlerinin yatay ve dikey entegrasyonunu her eğitim ve öğretim yılında iç ve dış paydaşların önerileri doğrultusunda ve güncel UÇEP rehberliğinde düzenlenmektedir.

Eğitim programlarımızda davranış ve sosyal bilimler, tıpta insan bilimleri, sağlık hukuku, toplumsal ve etik öğeler ile temel hekimlik uygulamalarına ilişkin uygulamalara, analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirecek, kanıta dayalı ve bilimsel araştırma yöntemlerini içeren uygulamalara, öğrencilerin eğitim gereksinimleri konusunda öz değerlendirme yapabilmesine, uygun bilgiye ulaşma, tanımlama, analiz ve sentez yapabilme konularında kendi eğilimlerine ve ilgi alanlarına uygun konularda mesleki ve alan dışı seçmeli derslere, öğrenci topluluklarının etkinliklerine, topluma dayalı tıp uygulamalarına, probleme dayalı öğretim uygulamalarına, öğrenci ihtiyaçlarına göre belirlenen bağımsız öğrenme saatlerine, sosyal sorumluluk projelerine, kariyer planlama derslerine ve iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerine yer verilmektedir.

Öğrencilerin sağlık çalışanlarıyla beraber ekip üyesi olarak gelişimlerini tamamlamaları "Tıpta Ekip Üyeliğine Giriş" uygulamaları mevcuttur.

Eğitim programımızda hekimlerin toplumdaki rol ve sorumluluklarını yerine getirmesine yönelik yetkinlikleri kapsayacak şekilde 7 temel rol üzerinden 24 genel yetkinlik tanımlanmıştır.

“HEKİM” OLARAK BEÜN TIP FAKÜLTESİ MEZUNU
1. Hekim olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, hekimlik görevini, evrensel insani değerleri, etik ilkeleri ve
mesleksel sorumluluklarını ön planda tutarak ayrım gözetmeksizin hastalarının yararına ve meslektaşları için rol modeli olacak düzeyde iyi hekimlik uygulamaları bağlamında uygular.
2. Hekim olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, mesleki uygulamalarında, dürüst, sorumlu, özverili ve saygılıdır, karşılaştığı etik sorunlara evrensel ve mesleki etik değerlere uygun biçimde yanıt verir.
3. Hekim olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, mesleki uygulamalarında hasta hakları, hekimlerin ve diğer
sağlık çalışanlarının haklarını ve yasal sorumluluklarını bilip değerlendirir.
4. Hekim olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, hekimlik uygulamaları sürecinde hastası, kendisi ve sağlık
çalışanları için güvenli sağlık ortamları oluşturarak sürdürür ve tıbbi yetersizliklerin en aza indirilmesi için gerekli önlemleri alır.
5. Hekim olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, bireyleri bütüncül bir yaklaşımla değerlendirerek birinci
basamağa özgü koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici hekimlik uygulamalarını yerine getirir, kayıt altına alır.
6. Hekim olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, hekimlik uygulamaları sırasında kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde tanı ve tedavi süreçlerini belirler.
7. Hekim olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, kendi bilgi ve beceri sınırlarını bilir, gereken durumlarda diğer sağlık çalışanlarından uygun şekilde yardım ister.

“SAĞLIK SAVUNUCUSU” OLARAK BEÜN TIP FAKÜLTESİ MEZUNU
8. Sağlık savunucusu olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, sağlığa etki eden, psikolojik, biyolojik, sosyal, kültürel ve ekonomik faktörleri sıralar.
9. Sağlık savunucusu olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, bireylerin ve toplumun sağlık düzeyini ve sağlık
ihtiyaçlarını uygun yöntem ve araçlarla değerlendirerek tanımlar ve izler, sağlık hizmetine ulaşmasının
önündeki engelleri saptar ve bunları en aza indirmenin yöntemlerini belirleyip gereken tüm girişim ve
uygulamaları yerine getirir.
10. Sağlık savunucusu olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, sağlığa etki eden tüm ulusal ve uluslararası politika ve uygulamaları izler, bu politikaların toplumun sağlığına olası etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde bu değerlendirmeleri bilim ve toplumsal gereksinimler zemininde örgütleyip, düşüncelerini savunur.
11. Sağlık savunucusu olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, sağlık hizmetine ulaşmakta fırsat eşitliğinin
sağlanması gerekliliğini savunur, eşitsizlik ve ayrımcılığın önlenmesi için çözüm üretir.
“EKİP ÜYESİ” OLARAK BEÜN TIP FAKÜLTESİ MEZUNU
12. Ekip üyesi olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, sağlık çalışanları ve ekibin diğer üyeleriyle oluşabilecek çatışmaları engeller, ortaya çıkan çatışmaları ise yapıcı çözüm önerileri veya gerekli düzenlemelerle çözer.
13. Ekip üyesi olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarına, mesleki eğitim çalışmalarına, araştırmalara ve benzeri etkinliklere ekip anlayışıyla yaklaşarak görevlerini yerine getirir.
“DANIŞMAN” OLARAK BEÜN TIP FAKÜLTESİ MEZUNU
14. Danışman olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, hastalar ve yakınlarının, diğer sağlık çalışanlarının istediği sağlık hizmetlerinden yararlanmasını arttıracak bilgiyi sağlayarak yol gösterir, koruyucu ve destekleyici eğitsel girişimleri açıklar.
15. Danışman olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, meslektaşları ve diğer sağlık çalışanlarının süreç içindeki hizmet içi eğitimlerine deneyimleri üzerinden destek verir.
16. Danışman olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanlarının haklarını, sağlık hizmet sunumunun niteliğini yükseltmek üzere karar vericileri, gereksinim ve değerleri gözeten, nitelikli önerilerle destekler.

“YÖNETİCİ-LİDER” OLARAK BEÜN TIP FAKÜLTESİ MEZUNU
17. Yönetici-lider olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, kendi bilgi, görgü ve deneyimlerinden yola çıkarak, yerel ya da ulusal düzeyde sağlık bakım hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinin etkinliğinin artırılmasını hedefleyen tüm çalışmalara katkı sunar.
18. Yönetici-lider olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, çalışmalarıyla ilgili süreçlerde, çatışma alanlarını,
belirsizlikleri ve grup dinamiklerini belirleyip uygun çözüm yolları üretip ortaya çıkan krizleri yönetir.
19. Yönetici-lider olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, kritik karar verme ve politika oluşturma süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergiler ve katkı sunar.
“BİLİM İNSANI” OLARAK BEÜN TIP FAKÜLTESİ MEZUNU
20. Bilim insanı olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, meslek alanı ile ilgili yeni bilgi ve beceriler ile bilgi kaynaklarını takip eder, değerlendirir ve deneyimlerinden ders çıkararak mesleğini ilgilendiren tüm alanlarda kendisini geliştirir.
21. Yönetici-lider olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, bilimi ve bilimsel yöntemi kullanarak etik kurallar
çerçevesinde bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, sonuçlarını,öğrendiği ve geliştirdiği bilgi ve
becerilerini paylaşır ve hekimlik uygulamalarında kullanır.

“İLETİŞİMCİ” OLARAK BEÜN TIP FAKÜLTESİ MEZUNU
22. İletişimci olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, Türkçeyi yetkin bir şekilde ve en az bir yabancı dili, mesleki literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanır.
23. İletişimci olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, çeşitli yaş grupları, farklı sosyoekonomik düzey ve kültürlerden tüm hastalar, hasta yakınları, meslektaşlar, diğer sağlık çalışanları ve sosyal çevresi ile uygun iletişim yollarını kullanır, kötü haber, ajite bireyler, mesleksel geri bildirim gibi özel koşullarda mesleki ve etik normlara uygun iletişimi belirler.
24. İletişimci olarak BEÜN Tıp Fakültesi mezunu, hekimlik uygulamaları sırasında elde ettiği bilgileri, görüş, deneyim ve değerlendirmelerini çeşitli kitle iletişim araçlarını kullanarak meslektaşları ve toplumla yazılı ve/veya sözlü olarak paylaşır.